Designen er signert sjefsdesigneren Tadao Mori, og den skal bygges på Motomachi-fabrikken, der storebror LFA ble bygget.
Konseptbilen ble allerede vist i 2012, med det enkle navnet LF-LC.
Bokstavene LF står for Lexus Future, og LC står for Luxury Coupé. Nå er det endelige og ferdige resultatet her.
Vi har flydd til Milano i Italia for å kjøre bilen over alpene, og inn til München i Tyskland. Det er flust av alpepass underveis, som lar oss få teste bilens potensiale til fulle.
Dette er rett og slett en perfekt rute for en ekte Grand Tourer, en langtraver med syvmilsstøvler på, som i tillegg er som skapt for krappe og tette svingkombinasjoner.
Når bilen i tillegg har mer enn nok krefter til å skyve deg raskt ut av hver eneste sving, så er det duket for action.
Effekt er ikke alt
I LC 500 kan du velge mellom to forskjellige drivlinjer. Enten en selvaspirerende fullblods V8 som yter 477 hestekrefter, eller en V6 hybrid med en samlet kombinasjonseffekt på 359 gamper.
Sistnevnte får som kjent hjelp den elektriske drivlinjen, så selv om effekten ser spinkel ut på papiret i forhold til V8-utgaven, så sier det samme papiret at den nesten henger med i ytelse.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger