Cadillac fortsetter å bygge seg opp som globalt bilmerke. Etter å ha introdusert modellene CTS (i 2003), XLR og SRX (i 2004) og kort tid før den nye STS-modellen kommer i salg i Europa, presenterer det tradisjonsrike luksusmerket sin studie BLS, som vil være det mest spesifikt europeiske i Cadillacs modellspekter.
Ambisjoner i Europa
Pr. i dag er Cadillac fremdeles et svært marginalt bilmerke i Norge og Europa. I følge statistikken fra Opplysningsrådet for veitrafikken ble det her til lands registrert 111 biler av det amerikanske merket i 2004, og av dem var 96 bruktimportert. Av nyregistreringer var modellen CTS i fremgang: 11 eksemplarer i 2004 mot syv året før. CTS, som vi presenterte for leserne i august 2001, er en konkurrent til Mercedes E-klasse, Audi A6 og BMW 5-serie.
Presidenten i Cadillac for Europa, Bert Kreber, uttalte nylig, ved åpningen av det første britiske utstillingslokale for Cadillac og Corvette i eksklusive Park Lane, at Cadillac er fast bestemt på å vinne innpass i det europeiske markedet for luksusbiler. Merket skal, med sitt eget image, appellere til folk som ønsker å kjøre noe annerledes. Bilene skal også prises svært konkurransedyktig; General Motors akter å selge Cadillac mellom ti til femten prosent billigere enn de konkurrerende merkene.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger