Kombi-versjonen av Skoda Fabia kom til Norge våren 2000 og ble året etter etterfulgt av en stasjonsvognutgave. Sistnevnte er sammen med Peugeot 206 SW og Kia Rio de eneste småbilbaserte stasjonsvognene i det norske markedet. Sommeren 2001 ble den tredje Fabia-versjonen, sedanen, introdusert i det europeiske markedet. Markedet for små sedaner er imidlertid svært begrenset her i landet og denne karosseri-versjonen selges derfor ikke i Norge.
Selger godt
Fabia har aldri blitt like populær som storebror Octavia her hjemme. Likevel har mer enn 3.000 Fabiaer forlatt norske Skoda-forhandlere siden introduksjonen i 2000. På kontinentet selger imidlertid Fabia bedre enn Octavia, for eksempel ble det i fjor solgt nesten 140.000 eksemplarer i Europa. Volkswagen-eide Skoda er åpenbart fornøyd med situasjonen og gikk svært forsiktig frem da Fabia skulle fornyes. De utvendige endringene begrenser seg til nytt mønster i baklyktene, nye runde tåkelys og endrede luftinntak. I tillegg har fremre støtfanger blitt noe mykere i linjene.
Ratt og farver
Også de innvendige forandringene er forsiktige. Mest synlig er det nye rattet og de nye instrumentbakgrunnene. I tillegg skal interiørfarvene være nye. Samtidig endrer ustyrsnivået Comfort navn til Ambiente.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger