Utgangspunktet for denne kabrioleten er en 575M Maranello. I forbindelse med innføringen av det elektrohydrauliske glasstaket har også motoren blitt tilført litt ekstra piff. Taket fjernes enkelt ved hjelp av en knapp inne i bilen, og hele prosessen fra kupé til kabriolet tar ikke mer enn 10 sekunder. Noe annet kult er også at fargen på glasset kan justeres. Dette skjer også ved å trykke på en knapp, og denne seansen fra helt lyst til helt mørkt glass tar omtrent ett minutt. Størrelsen på bagasjerommet er også det samme uansett om taket er av eller på.
Ekstra krefter
Motoren er fortsatt en V12 med 5,75 liters slagvolum. Som sagt har den fått flere hestekrefter og kan nå tilby heldige eiere hele 540. Dreiemomentet er 589 newtonmeter ved 5.250 omdreininger. Kundene på slike biler er muligens allerede tynne i håret, men vil uansett garantert bli det med vinden fykende over issen i 320 kilometer i timen. Deretter kommer nok en passende kraftig snue på grunn av all trekken.
Superamerica kan også leveres med Ferraris GTC-pakke som inkluderer en del racingattributter og keramiske bremseskiver.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger