Ferrari Superamerica

Med utgangspunkt i en 575M Maranello har Ferrari utviklet en kabrioletvariant med en original takløsning. Et glasstak vippes rundt og vips er himmelen der.

Publisert
Sist oppdatert

Utgangspunktet for denne kabrioleten er en 575M Maranello. I forbindelse med innføringen av det elektrohydrauliske glasstaket har også motoren blitt tilført litt ekstra piff. Taket fjernes enkelt ved hjelp av en knapp inne i bilen, og hele prosessen fra kupé til kabriolet tar ikke mer enn 10 sekunder. Noe annet kult er også at fargen på glasset kan justeres. Dette skjer også ved å trykke på en knapp, og denne seansen fra helt lyst til helt mørkt glass tar omtrent ett minutt. Størrelsen på bagasjerommet er også det samme uansett om taket er av eller på.

Ekstra krefter

Motoren er fortsatt en V12 med 5,75 liters slagvolum. Som sagt har den fått flere hestekrefter og kan nå tilby heldige eiere hele 540. Dreiemomentet er 589 newtonmeter ved 5.250 omdreininger. Kundene på slike biler er muligens allerede tynne i håret, men vil uansett garantert bli det med vinden fykende over issen i 320 kilometer i timen. Deretter kommer nok en passende kraftig snue på grunn av all trekken.

Superamerica kan også leveres med Ferraris GTC-pakke som inkluderer en del racingattributter og keramiske bremseskiver.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.