Den ladbare versjonen av BMW 3-serie er litt av en gavepakke. Du får 292 hester og lavt forbruk for 456 100 kroner. Det er den billigste 3-serien du får.
Men den har to haker. Bagasjerommet har krympet fra 480 til 375 liter og den her bare bakhjulsdrift … foreløpig.
For den blir trolig tilgjengelig både med firehjulsdriftsystemet xDrive og som stasjonsvogn. Da blir det vanskelig å selge noen annen modell av 3-serien.
330e føles mer pigg og mer morsom enn den langt dyrere og 34 hester svakere 330i xDrive.
Samtidig er den 30.000 kroner billigere og drøyt 100 hester sprekere enn 320i xDrive.
Visste du forresten at xDrive er blitt så viktig for nordmenn at 3-serie kun er tilgjengelig med firehjulsdrift og automatgir i Norge, med foreløpig unntak av 330e?
Kompakt og luksuriøs
3-serien er blitt større med åra. For første gang kan man kalle den romslig også i baksetet. Størrelsesmessig kan den sammenlignes med 5-serie fra 1988-1996.
Men fortsatt er det stor forskjell i kjørefølelse fra storebror 5-serie. Der 3-serien fortsatt føles snerten, kompakt og lettkjørt, oppfattes 5-serien langt mer romslig og komfortorientert.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger