Juryen består av 58 journalister, og fra Norge er det Rune Korsvoll fra bladet Motor som er medlem. Danmark og Finland har også ett medlem hver. Sverige er bilprodusent og har hele tre medlemmer i juryen. Store bilnasjoner som Tyskland og Frankrike har seks medlemmer.
Poengutdeling
Årets konkurranse startet med tretti biler. Jurymedlemmene sender så inn syv biler som de mener bør være med i finalen. De syv bilene som kom med til finalen var BMW 5-serie, Fiat Panda, Mazda 3, Nissan Micra, Opel Meriva, Toyota Avensis og Volkswagen Golf. Poenggivningen i finalen er slik at jurymedlemmene skal fordele 25 poeng hver med maksimalt 10 poeng til én bil og minst fem biler skal gis poeng. Det skal også følge med en skriftlig begrunnelse.
Uenige
DinSides lesere hadde en helt annen oppfatning av hva som burde bli "Årets bil 2004". Her stod kampen mellom BMW 5-serie, Toyota Avensis og til dels Volkswagen Golf. Det var ikke mer enn 5 prosent av våre stemmegiverne som mente at Fiat Panda var tittelen verdig. BMW 5-serie hentet hele 39 prosent av stemmene og Toyota Avensis fikk 19 prosent. Totalt ble det avgitt godt over 4.000 stemmer.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger