Fikk sjokkregning

Skulle bare ut på middag.

DYRT: Det ble en heftig regning for paret som kjørte til middag i sin Tesla Model Y. Foto: NTB
DYRT: Det ble en heftig regning for paret som kjørte til middag i sin Tesla Model Y. Foto: NTB Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Paret Johnny Bacigalupo og Rob Hussey fra Edinburgh i Skottland forteller at «de er i sjokk» etter å ha fått en regning fra Tesla på 17 000 pund (drøyt 227 000 norske kroner) for å reparere batteriet som skal ha blitt skadd i regnvær.

Det skriver Edinburgh Live. Saken er også omtalt av blant andre Business Insider.

Paret skulle ut på restaurant, men da de dro hjem igjen fikk de ikke start på bilen.

SUPER FOR FOLK FLEST: Hyundai Kona er bilen for folk flest. Den har alt det vi trenger av rekkevidde, plass, kjørekomfort og utstyr til en god pris. Foto: Rune Korsvoll Vis mer

Det var heftig regnvær på det aktuelle tidspunktet, men de skal ikke ha kjørt gjennom noen store vanndammer eller slikt.

Bilen ville uansett ikke starte, og de måtte vente flere timer på assistanse.

Bacigalupo forteller videre at de hadde ventet en regning på mellom 500 eller 1000 pund, men prislappen ble altså en helt annen.

Da Tesla fikk inn bilen, fikk de beskjed om batteriet var gjennomtrukket av vann og at garantien ikke dekket dette. Dermed fikk de den voksne prislappen.

- Om jeg ønsket å fortsette? Jeg var forbløffet, hadde ikke ord, forteller Bacigalupo.

Edinburgh Live skriver at de har sett korrespondansen mellom paret og Tesla, som bekrefter regningen.

Paret har sendt en klage på dette, og den skal nå være under behandling hos Tesla.

Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer