Det er snart to år siden VW lanserte sin første moderne elbil, ID. 3, som erstatning for elektriske Golf.
Ikke lenge etter kom Audi med den store SUV-en e-tron, bygget på mye av den samme teknologien, med flere valg når det gjelder batteripakken, kjørelengder, motorytelser, bakhjulsdrift eller firehjulstrekk.
Teknologien har spredd seg til tsjekkiske Skoda, som i god tradisjon har laget sin Enyaq et lite hakk større enn VW ID.4. Spanske Seat, som prøver å etablere Cupra som sitt sportslige bilmerke, er på vei til Norge med Born. Dette er egentlig en VW ID. 3, men med en del sportslige tillegg.
Vi har samlet de fire nye elbilene i VW-konsernet på ett sted og prøvekjørt. Bilene føles overraskende forskjellige. Her gjelder det å finne den som passer akkurat for deg.
Prøvekjørt: Audi Q4 e-tron
Storebror e-tron har allerede vært en suksess i det norske markedet et par år. Nå er de imidlertid lillebror Q4 e-tron som kundene valfarter til butikken for å kjøpe.
Den er blitt 22 centimeter kortere, men det merker du lite til når du setter deg inn i baksetet. Her er plassen minst like stor som i storebror. Plassen i bagasjerommet er imidlertid en del mindre.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger