Ford pleier nemlig ikke somle mellom visning av konseptbiler og produksjonsstart. For eksempel nye Focus ble vist som konsept i juli i fjor, dukket produksjonsklar opp på høsten, og klar for butikkene på nyåret.
Slutt med Volkswagen
Det er klart at samarbeidet om en flerbruksbil med Volkswagen ikke fortsetter. Volkswagen Sharan og Ford Galaxy har solgt godt i Europa, men kanskje blitt litt for dyre for Norge. Denne flerbruksbilen har klare trekk av første generasjon med kasseliknende design og relativt enkle seteløsninger.
Den nye konseptbilen har tatt steget videre, den ser lavere og mer dynamisk ut, og gir inntrykk av mer spennende seteløsninger. Bilen vil garantert dukke opp som syvseter når den kommer i butikkene, men konseptbilen er vist som femseter. Det midterste setet i bakseteraden kan styres bakover samtidig som de to ytre setene trekkes litt innover. På konseptbilvis foregår dette ved bruk av knapper.
En annen tolkning av Fords forkjærlighet for femseters flerbruksbiler kan være at de mener behovet for sete seks og syv er overvurdert. Det var i alle fall slik de argumenterte for Focus C-Max.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger