

I Paris høsten 2004 skal BMW etter alle solemerker vise sin sterkeste M5 noensinne. Bilen vil være i tråd med BMW sin filosofi om at bensinmotorer verken skal ha kompressor eller turbo, og at vektfordelingen skal være tilnærnet 50/50 foran og bak.
Motorrykter
Spekulasjonene rundt temaet motor raser videre, men har hele tiden vært forholdsvis entydige. Det er ganske stor enighet på ryktebørsen om at M5 skal få en helt ny V10-motor med over 500 hestekrefter. BMW har løst dette ved å lage en motor som takler mye høyere turtall en det som er vanlig på store motorer i dag. Mange hevder at dette skal bli en motor som kan strekkes til hele 9.000 omdreininger.
Ytre kjennemerker
Det er lett å se at bilen på bildene er den kommende M5-modellen. Stort luftinntakt i fronten, bredere skjermer, ingen kromlister, 19-tommers felger, store bremseskiver og fire grove eksosrør bak er noe av det som skiller M5 fra resten av 5-serien.