Mitsubishi har lenge vært en av de mer sære japanske bilprodusentene. Konsernet Mitsubishi er en av de største industrigruppene i Japan, men bilprodusenten er bare en relativt beskjeden del av den, og rangerer langt bak giganter som Toyota og Nissan.
Norge har vært et av de markedene hvor denne litt spesielle produsenten jevnlig har hatt høyest markedsandeler.
Og i dag er Mitsubishi alliert med nettopp Nissan som en del av Renault-Nissan-Mitsubishi-alliansen under ledelse av Carlos Ghosn.
De har lært å satse på nisjer og spesialisert teknologi heller enn å prøve å være store i mainstream-markedet, selv om også der modeller som Lancer, Galant og Colt har klart å vise til anstendige markedsandeler til tider.
Bilen vi ser her er et uttrykk for at merket i dag prøver seg på en «ja-takk, begge deler-strategi».
Qashqai-konkurrent
Eclipse Cross plasserer seg resolutt i den kompakte delen av folkesuv-segmentet med sine dimensjoner som gjør den bare en anelse større enn Nissan Qashqai og Toyota C-HR. Bilen er 441 centimeter lang, 181 bred og hele 169 høy over en relativt generøs akselavstand på 267 centimeter.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger