Golf-klassen (eller kanskje vi skal være hyggelige å si Focus-klassen denne gangen) er ikke noe enkelt segment å konkurrere i. Tidligere delte de typiske folkemerkene dette markedet seg imellom. Men så kom statusmerkene for fullt samtidig som brysomme koreanere har kjempet til seg pene andeler.
Derfor gjelder det mer enn noen gang å følge med i timen. Ford Focus har unektelig havnet noe i bakleksa de siste årene. Både i forhold til konkurrentene fra andre merker, men ikke minst også sammenlignet med S-Max og Mondeo som har høstet mye fortjent skryt.
Så hva gjør Ford da? Jo, de foretar selvfølgelig en ansiktsløftning og tar samtidig en liten markedsførings-innersving og presenterer den som NYE Focus.
Lynsjekk: Hva er bilen din verdt?
God på veien
På ett punkt har Focus vært klasseledende helt siden første generasjon: Nemlig på kjøreegenskaper. Det er garantert ikke tilfeldig at Ford velger å legge lanseringen av facelift-Focusen til distriktet rundt Nice. Her er det både motorvei og herlige, svingete fjellveier.
Og bilen skuffer ikke! Det er få i denne klassen som matcher Focus på inspirert kjøring. Presis, velbalansert og involverende. Fjæring og demping er tunet mot stramt, men likevel langt fra ukomfortabelt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger