Test: Citroën C5 Aircross Hybrid

Første ladbare fra Citroën

Superkomfort og plass.

LADBAR TIL SAMME PRIS: C5 har vært på markedet med 130 hester diesel og hybrid. Nå får du en 225-hester ladbar hybrid til samme prisen. Sjekk hva vi synes om det. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

C5 Aircross er en av Citroëns viktigste modeller i Norge og har allerede vært på markedet et år med 1,2 liter bensin og 1,5 liter diesel med puslete 130 hester, samt en sprekere 1,6 liter bensin med 180 hester og en 2-liter diesel med samme effekt.

Nå kan den halvstore SUV-en bli enda mer fristende i Norge. Nå blir den nemlig tilgjengelig som ladbar hybrid. Den blir ikke billigere, men sprekere og gjerrigere, og du får 8-trinns automat med på kjøpet.

Endelig ladbar

1,6-literen på 180 hestekrefter har nemlig fått følge av en elektrisk motor på 110 hk. Det gir en samlet effekt på 225 hk.

Alle andre motoralternativer vil forsvinne untatt diesel med automat i en utgave. Noen vil fortsatt ha den muligheten.

Fortsatt er det bare en forhjulstrekker for å holde prisen nede, men her får du en kvikk og gjerrig bil for pengene.

Med 13,2 kW batteri, sier Citroën at den skal klare 55 kilometer på ren strøm.

Du lader den full på 2 timer og 30 minutter med 7,4 kW lader.

Du får også fordelen av forvarming av kupeen og helelektrisk kjøring uten innblanding av bensinmotoren - med mindre du gir bånn pinne eller den går tom for strøm.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer