Vi prøvekjørte nylig nye Mercedes E-klasse og ble som forventet imponert. (Les om det her).
V8 på topp
Ved lansering fikk vi blant annet kjøre E 350 CGI BlueEfficiency, med en kraftfull og kultivert bensinmotor på 292 hestekrefter. Toppmodellen i Mercedes' nye E-klasse-sortiment er V8-versjonen E 500 (som ikke har fått betegnelsen BlueEfficiency i motsetning til de andre versjonene). Den viderefører motoriseringen fra forgjengeren som etterhvert hadde nådd 388 hestekrefter i maksimal effekt.
For tamt for Brabus
Dette synes som vanlig den temperamentsfulle men dønn seriøse bilprodusenten Brabus (ja de er offisielt bilprodusenter og ikke bare tunere/trimmere), ble i tammeste laget og det har ikke tatt dem lang tid å komme opp med en sportsligere utgave av nye E-klasse. Vi regner med at det vil komme flere i fortsettelsen.
Noe ombygget E
I denne omgang dreier det seg om en W 212 E 500, som har fått den sedvanlige Brabus-behandlingen både i interiør og på eksteriør; et aerodynamisk kit og spesielle karbondekorerte luftuttak bak forskjermene, blant annet. De heftigste dekkene er i dimensjonene 245/30 ZR 20 foran og 285/25 ZR 20 bak.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger