Allerede når vi kjørte kupemodellen ble vi overrasket over den store plassen foran. Selv oss på nesten to meter satt bra foran. Det var tilstrekkelig i både lengde og bredde. I kupemodellen har undertegnede aldri turt å krype inn i baksetet med frykt for bli værende der. I kabrioleten er det mindre risikofylt, men det skulle vise seg at frykten var ubegrunnet. Plassen er overraskende bra og det er faktisk mulig å sitte der, selv med taket på. Foran har du gode justeringsmuligheter, men vi savner dybdejustering av rattet. Da hadde det vært optimalt. Ellers kjenner vi oss godt igjen i kupeen. På vår testbil var både turteller og fartsmåler plassert på rattet, mens bensinmåler, temperaturmålere og oljetrykksmåler er plasset i den store ringen i midtkonsollen. Bestiller man med navigasjonssystem får man en widescreen skjerm (16:9) i denne ringen. Vi hadde også et Harmann Kardon Stereoanlegg som gjorde at musikk var det eneste vi hørte hvis vi skrudde opp for fullt.
Lur takløsning
Taket bruker omlag femten sekunder på å forsvinne ned i hulrommet sitt. Operasjonen er dermed så raskt at man for eksempel rekker det på rødt lys. Den krever heller ingen form for kroppsarbeid, alt er automatisk. Bådet taket og alle vinduer betjenes elektrisk med knapper over frontruten. Hvis det blir behov for lufting underveis har taket også en soltakfunksjon som kan brukes i inntil 120 kilometer i timen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger