Elbil

Fortviler: - Fryktelig useriøst

Jenny Kristine Hermanruds (27) har opplevd en rekke problemer med sin elbilavtale. - Jeg ønsker ikke den usikkerheten daglig.

NEDTUR: Jenny Kristine Hermanrud har opplevd en rekke problemer med sin elektriske Opel Corsa. Foto: Privat
NEDTUR: Jenny Kristine Hermanrud har opplevd en rekke problemer med sin elektriske Opel Corsa. Foto: Privat Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

I desember 2020 inngikk Jenny Kristine Hermanrud fra Hønefoss en leasingavtale med Mobile Hønefoss. Hennes nye Opel Corsa skulle koste omtrent 4000 kroner i måneden, men dette var bare starten på en rekke problemer.

- Det har vært mange feil etter jeg startet leasingen. Jeg har hatt tre elektriske feil og to mekaniske feil. Nå er det i tillegg noe galt med håndbrekket, forteller hun til DinSide.

Problemene skal ha resultert i at bilen har stått på verksted lenge over flere perioder.

- Bilen har også stoppet langs veien. Det har medført stor usikkerhet og nå tør jeg ikke kjøre på langturer lenger. Det var en helt ny bil, så jeg synes det er håpløst at det har vært så mange problemer.

Ringerikes Blad omtalte saken først.

- Ikke tatt på alvor

Videre forklarer 27-åringen at hun har kontaktet forhandler flere ganger, uten å komme noen vei.

- Da bilen sto på verksted i flere måneder i fjor, fikk jeg ingen tilbakemeldinger. Da jeg ringte en dag fikk jeg beskjed om at bilen var ferdig og at den kunne hentes, sier Hermanrud og fortsetter:

- Jeg fikk ingen tilbakemeldinger og måtte ta kontakt selv for å få tilbake bilen. Jeg har ikke følt at jeg har blitt tatt på alvor og det føles så fryktelig useriøst ut.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.