Fra skisse til alvor

Bilbransjen elsker å terge media, og vi biter på.

Fra skisse til alvor
Publisert
Sist oppdatert

I flere idretter har vi en periode i løpet av sesongen som blir kalt ”Silly Season”. Det er i den delen av sesongen hvor ryktene om bytte av lag eller team begynner å svirre. Ikke minst er dette en typisk periode i Formel-1, der fans og andre spekulerer i hvilken bil førerne kommer til å sitte i neste sesong, og hvilke avtaler som er inngått.

Skisser i hopetall

I bilmarkedet har vi noe tilsvarende. Det er perioden før en bilmesse. Da virker det som om alle bilprodusentene higer etter å fortelle omverden at de er svanger med en ny modell. De vil bare ikke fortelle hva det er. Gjennom enkle skisser og tegninger får vi vite deler av sannheten. Resten er det visstnok ment at vi skal gjette oss til.

I skrivende stund er det knappe tre uker igjen til den store internasjonale bilmessen i Frankfurt åpner dørene. Hver dag renner det på med tegninger som utgjør den rene gjettekonkurransen. De fleste medier kaster seg på, og skriver i vei. Men hva skriver vi om? Vi melder oss med dette litt ut av gjettekonkurransene, og samler skissene i en og samme sak. Det er greit med spekulasjoner, men det finnes grenser.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer