Som standard kommer den med en 2,2-liters dieselmotor med direkteinnsprøytning. Men den vil også bli tilgjengelig med en 2,2-liters bensinmotor og en 3,2-liters V6 bensinmotor. 2,2-literen tidligere brukt i den gamle Frontera går altså ut, og blir erstattet med en kjappere med direkteinnsprøytning.
Automat for første gang
For første gang presenterer Opel Frontera med automatgir. Dette er imidlertid tilleggsutstyr, og fåes kun i 3,2-literen og i diesel-motoren. Men standard er altså manuelt gearskifte, slik den gamle utgaven hadde. Det nye her er at nyutgaven er utstyrt med en funksjon som lar deg veksle mellom firehjuls- og tohjulsdrift i hastigheter opp til 100 km/t.
Lite nytt utenpå
Utenpå er Frontera blitt både litt bredere og litt høyere enn den gamle utgaven. Tredørs-utgaven er noe mindre enn femdørsutgaven, men begge har de altså blitt større enn den eldre modellen; den minste har fått et tilskudd på 7,5 centimeter. Ellers har det ikke skjedd det helt revolusjonerende på eksteriør-fronten. Noen småjusteringer, som en litt annen utforming på grillen, og lakkerte sidespeil er neppe nok til å få publikum til å gispe av overraskelse.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger