Test: SsangYong Rexton Sports

Gamle design-synder er tilgitt

Skal du ha en pickup med kjørekomfort som ikke sender deg rett til kiropraktoren, har du til nå hatt ett valg: VW Amarok. Men ikke nå lenger.

BARSK: Svartlakkert kufanger, stigtrinn og veltebøyle gir et muskuløst utseende. Foto: Jamieson Pothecary
BARSK: Svartlakkert kufanger, stigtrinn og veltebøyle gir et muskuløst utseende. Foto: Jamieson Pothecary Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Kjører du en Ssangyong? Stakkars. Er ikke det verdens styggeste bil?

Uffameg. I likhet med Skoda som fortsatt sliter med at enkelte tror bilene deres er billig østeuropa-produsert ræl, tror mange at SsangYong fortsatt lager vanvittig stygge biler. Selv om det er 14 år siden den svære, merkelige flerbruksbilen Rodius ble lansert, sitter fortsatt ryktet klistret som tyggis under skosålen.

Det er synd, for vi føler SsangYong har gjort opp for seg for lenge siden. Nye Rexton som vi kjørte i fjor var godt likt hos oss, og ser rett og slett barsk ut.

Med Rexton Sports er det tydelig at SsangYong sikter seg inn på de barskeste blant kjøperne på pickup- markedet. En kraftig kufanger foran med svartlakkerte rør, sammen med stigtrinn og veltebøyle over planet, gir inntrykk av heftige bruksintensjoner. På grunn av vinterhjul var dekkene litt mindre dimensjonert enn det man kan få plass til og så litt utilpass ut. Vi har sett en Rexton Sports med større terrengdekk, og da er den råtøff.

Både foran og bak buler skjermene ut over hjulene. Profilen antyder at det sitter noe mye heftigere under panseret, men nei: Her er det dessverre ingen V-åtte, men en 2,1-liters turbo diesel rekkefirer .

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer