GENÈVE (DinSide Motor): Ford legger ikke skjul på at de har enorme ambisjoner med nye Focus, som debuterer i Europa i disse dager. Den ble første gang vist i Detroit i januar, men dette var første gang vi kunne se den med selvsyn - og med europeiske spesifikasjoner.
Siste "kinetiske"
Den nye modellen kompletterer samtidig den moderne Ford-familien med Kinetic Design, den energiske linjeføringen som ble introdusert, først med konseptet Iosis og videre med fleksibilen S-Max (vi kommer snart med prøvekjøring av den nye utgaven av S-Max), og mellomklassebilen Mondeo. Videre har småbilen Fiesta og minibilen Ka fulgt på, så dermed gjensto kompakt ("Golf"-)klassen. Dermed gir nye Focus et mer atletisk og sammenkrøpet inntrykk - bilen er for øvrig senket med 2,5 centimeter i forhold til modeller den skal erstatte.
Tålmodighet...
Her i landet har Focus hatt en vellykket, om enn diskré, karrière og lå fortsatt på topp-ti-listen over mest solgte biler i Norge i 2009, selv om den tapte noe markedsandel. En hake ved presentasjonen av nye Focus ville vi tro vil være at flere kunder vil droppe å kjøpe den utgående modellen for å vente på den nye. Og ventetiden blir, dessverre for dem, temmelig lang. (Se nederst).
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger