Noen har sikkert lagt merke til at det er to navn som går om hverandre her. For eksempel på bildene står det 200EX på bilen og videre i teksten vil vi omtale den som RR4. 200EX ble vist på messa i Geneve i begynnelsen av mars og RR4 er produksjonsmodellen som lanseres senere i år. Rolls-Royce sier at 200EX, som står for Experimental Car, skal gi en design-idé om hvordan RR4 vil se ut. Antageligvis blir RR4 ganske lik når den kommer på markedet til høsten.
Motor
Når bilen ble vist for første gang ble det kun opplyst at den skulle bli utstyrt med V12-motor. Nå letter man mer på sløret og slipper noe mer motordata. Motoren får et slagvolum på 6,6 liter og blir turboladet. Effekten er 507 hestekrefter, ett tall som er helt likt M5/M6, modeller som kommer fra Rolls-Royces morselskap, BMW.
Det blir ikke oppgitt noen tall for dreiemoment i denne omgang, men det vi kan regne med at det blir mye, 800-900 newtonmeter kanskje?
Effekten skal går via en 8-trinns automatkasse som er utviklet av ZF.
Kanskje denne motoren er aktuell i BMW også?
Rolls-Royce lover at bilen skal leve opp til det kunder hos Rolls-Royce forventer, nemlig ekstrem komfort og kvalitet, men at den skal bli mye mer inkluderende for de som liker å kjøre selv.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger