Tilbakekallingene på Polestar 2

Gir ett år ekstra garanti

Kompenserer for trøbbel for kundene.

STOR INTERESSE: Mange har ventet på Polestar 2. Vi har testet den: Video: Rune M. Nesheim Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det nye bilmerket Polestar som ligger under Geely, der Volvo også er et av 13 bilmerker, har mildt sagt fått en trøblete start.

Det koker på forumet til Polestar-eierne, som tross alt er positive.

Mange har opplevd at bilen ikke starter og at den har stoppet langs veien. Begge deler med bilberger som resultat.

Unormalt høyt forbruk og problemer med multimedia er også rapportert.

Det siste er at gulvmattene i stoff er av dårlig kvalitet og at enkelte opplever problemer med drenering, noe som gir oppsamling av vann innenfor bakdørene.

Dette skal skiftes

Omformere: Det er oppdaget feil med inverterne foran og bak som gjør om strømmen fra likestrøm fra batteriet til vekselstrøm til motorene. Defekten kan føre til at at du ikke får startet og at bilen stopper mens du er ute og kjører.

Varmeelement: Komponenter i varmeelementet har produsert en feilkode som gjør at det ikke er mulig å starte bilen. På biler der dette er tilfelle, byttes varmeelementet.

Over-the-air-kompatibilitet: Til nå har ikke Polestar kunnet oppdatere via nettet. Med ny programvare kan Polestar oppdatere programvare direkte til bilen når den er tilknyttet nett i stedet for å måtte besøke verkstedet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer