Volkswagen er smarte når det gjelder kommunikasjonen omkring den nye Golf, den mest emblematiske modellen de har på programmet. De har også tilpasset seg Internett-alderen hvor informasjonen får mindre tid til å "feste seg" i folks bevissthet.
GTD er tilbake
Dermed kommer pressemeldinger om nye versjoner på løpende bånd; for GTI, for den rimeligste dieselversjonen og nå altså for det produsenten kaller dieselbilenes svar på Golf GTI. Den har fått navnet GTD, i motsetning til forgjengeren, som het GT TDI. Dermed vekkes minner fra tidlig 80-tall til live; den første GTDen var nemlig den første dieselbilen som ble ansett som sportslig - den ble lansert i 1982, og 70 hestekrefter - som senere ble økt til 80, ga den lette Golf I - skal vi si... akseptable ytelser.
Nye VW Golf GTD kan bestilles fra forhandler i Norge etter påske. Prisen er fra 354.000 kroner med manuell girkasse og 374.000 kroner med dobbeltkløtsjkassen DSG.
Sprek...
Volkswagen har puttet 170-hestersversjonen av sin toliters-dieselmotor, som nå har Common Rail-innsprøytning, under panseret på sjette generasjon Golf. Dreiemomentet er solide 350 newtonmeter. I en slik kompakt bil betyr det spenstige ytelser; topphastigheten er på 222 kilometer i timen og 0 til 100 tar ikke mer enn 8,1 sekunder.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger