Touran vant vår store fleksibiltest og har blitt en svært populær bil. Vi antar imidlertid at Touran ville ha solgt enda bedre, hadde det ikke vært for den relativt stive startprisen. Aller rimeligste Touran, som har en 1,6-liters 102-hester under panseret, koster nemlig 256.000 kroner. Og skal man ha sju seter havner man på 267.000 kroner - før frakt- og leveringsomkostninger, vinterdekk, årsavgift og alle de andre sure ekstrautgiftene.
Dermed fremstår Touran som relativt kostbar, i hvert fall hvis man sammenligner med rimelige konkurrenter som Ford Focus C-Max. C-Max 1.6 Ambiente koster 221.000 kroner.
Fra 208.000 kroner
Med nye Golf Plus vil imidlertid Volkswagen kunne tilfredsstille kunder som synes Touran blir for dyr. Den norske Volkswagen-importøren opplyser at Golf Plus bare vil bli omlag 12.000 kroner dyrere enn en ordinær femdørs Golf. I tillegg kan Golf Plus, i motsetning til Touran, leveres med en 1,4-liters motor. Med denne under panseret vil en Golf Plus i utstyrsnivå Trend koste cirka 208.000 kroner. Det betyr at innstegsprisen vil ligge nesten 50.000 kroner under Touran-prisen.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger