– Mange har sett folk i sin omgangskrets dø av Covid-19, og de har derfor tenkt at livet kan være kort, og at du må leve i nuet i stedet for å utsette det til senere. Det har hjulpet Rolls-Royce, sier selskapets toppsjef, Torsten Müller-Ötvös, til The Guardian.
Luksusmerket har nemlig opplevd et formidabelt salg i 2021 - faktisk det beste året i selskapets 117 år lange historie. Fasiten ble 5586 solgte biler.
Mindre å bruke penger på
Müller-Ötvös peker på at det for de mest velstående har vært færre muligheter til å bruke penger under pandemien. Mulighetene for reising og andre luksusopplevelser har vært svært begrenset, og derfor brukes mer penger på fysiske produkter.
Snittkjøperen av en Rolls-Royce er 43 år gammel, der USA og Kina har vært de to landene med mest salg. Selskapets mest solgte modell i 2021 var Phantom, som DinSide testet i 2019. Konklusjonen var krystallklar:
Det BMW-eide selskapet har, i likhet med mange andre, ambisjoner om å gå over til elektrisk drift. Den første modellen, Spectre, forventes å se dagens lys neste år, der den siste fossildrevne modellen skal rulle ut av fabrikken før utgangen av 2030.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger