Heftige småtasser

Spennende tider for de som foretrekker små ytre mål og effekt i massevis.

Publisert
Sist oppdatert

Selv om dagens småbiler er på størrelse med gårsdagens kompaktbiler, overgår kreftene denne gjengen har under panseret det som tradisjonelt forbindes med GTI-biler.

Ut på tur

Volkswagen Polo GTI skal være klar til våren 2004, Opel Corsa OPC og Ford Focus ST er det litt usikkert når dukker opp. Sikkert er det i alle fall at de alle tre har vært på Nürburgring for testing før de skal ut til folket. Det er våre faste spionfotografer i Automedia som har knipset bildene og leverer informasjon om hva som er å finne under panseret.

Det vil være rart om ikke Polo GTI blir den mest attraktive på det norske markedet hvis pris er det viktigste kriteriet, den dukker kanskje opp med den avgiftsvennlige 1,8 turbo motoren på 150 hestekrefter.

Turbofritt

Både Ford og Opel velger turbofritt og stort slagvolum for å komme over 140 hestekrefter. I Ford Fiesta ST vil en 2-liter på 145 hestekrefter sørge for spennende ytelser. I Opel Corsa OPC sitt tilfelle er slagvolumet hele 2,2 liter, og effekten er 147 hestekrefter.

Det skulle holde gått med krefter, i følge Automedia vil alle tre nå hastigheter på over 220 km/t.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer