Honda HR-V er "lillesøsteren" til CR-V som vi tidligere har testet. Teknisk sett deler de blant annet Hondas noe spesielle firehjulsdrift, men der ender også likhetene.
For CR-V er en rimelig praktisk familiebil, en stor stasjonvogn med firehjulstrekk. HR-V henvender seg til adskillig yngre kjøpergrupper, med sitt månebil-lignende utseende. Her er det utseendet som teller! Og HR-V leveres utelukkende som en 3-dørs "stasjonsvogn", og dermed er det klart at bilen er myntet på kjøpere som enda ikke har barn.
HR-V'en er heller ingen spesielt stor bil - de ytre målene tilsvarer en 3-dørs Honda Civic Kombikupe, med det vesentlige unntak at HR-V er adskillig høyere.
Høyt, høyere for høyt
Og høyden merkes selvfølgelig godt når man legger ut på veien. I likhet med andre firehjulstrekkere av et langt større kaliber, sitter man svært så høyt og oversiktlig i HR-V. Kanskje til og med litt for høyt? Flere av våre testsjåfører klaget nemlig på sittestillingen. Den korte sitteputen gir ikke allverden av støte til lårene, og det hjelper ikke når sitteputen i tillegg er for høy, slik at beina kommer i en noe uvanlig vinkel.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger