Subaru er ikke akkurat kjent for å lage biler som vekker oppsikt, og Legacy er et godt eksepel på akkurat det. For superlativene hagler ikke når man omtaler designet på Legacy. Det er konservativt og himmelropende kjedelig. Ingen, absolutt ingen, snur seg etter en Legacy. Men det er ikke så farlig. For det Subaru Legacy måtte tape i estetikk tar den igjen så det monner når hjulene begynner å rulle.
Ikke bare har den konstant firehjulsdrift, og klatremusegenskaper - den er i tillegg Komfortabel. Med stor K.
Hvor er kvalitetsfølelsen?
Men før vi for alvor begynner å drysse av godteposen, må vi dele ut et spark hvor interiøret er mottakeren. Det er nemlig vanskelig å begripe hvorfor ikke Subaru har kostet på seg litt mer eksklusive materialer og tilstrebet at man skal få en viss kvalitetsfølelse når man betjener knapper og brytere. Faktum er jo at man sitter i et interiør som knapt kommer til å gi fra seg et "knirk" i hele bilens levetid.
Ergonomien er det imidlertid ikke noe i veien med, bryterne sitter logisk plassert og man når alt man trenger uten å måtte strekke seg. Når man i tillegg sitter svøpt i seter som ikke bare gir masse støtte på de riktige stedene, men som også går an å justere slik at kjørestillingen blir riktig, sier det seg selv at man kan sitte bak rattet i Legacy i timesvis uten å ta skade av det.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger