Den siste variasjonen av temaet 323 i har nemlig blitt snill, og er nok bilen konkurrentene må bruke som læremester. Den er ikke langt fra å være den perfekte bilen i sin klasse - og det er akkurat det som er problemet til den nye 3-serien.
Før var 3-serien det sportslige alternativet til 5-serien. Best trivdes den når veiene ble krokete og motoren, understellet og gearkassen kunne spille på lag. Den var rampete, og litt politisk ukorrekt.
Gleden forsvinner
Dagens 3-serie er ikke lenger det sportslige alternativet til 5-serien, men det mindre alternativet. Ikke for det, 323 i kan fortsatt vise tenner - men uten at du føler den samme gleden som med en eldre 323 i. Uansett hvordan du snur og vender på det, så er BMW 323 i blitt en bil som mer er bygget for å viske vekk kilometer - enn å flørte med svingete veistubber.
Derfor har 323 i blitt komfortabel, veldig komfortabel. I vår bil var standardsetene byttet ut med elektrisk justerbare sportsseter. Seter som man ikke trenger å ha skrevet hovedfagsoppgave i anatomi for å skjønne at er blant de beste man finner i noen bil. Lårstøtten er nærmest perfekt, og sidestøtten sørger for at du sitter som støpt. Dessuten er kjørestillingen i 323 i ideell, takket være at både rattet og setet kan justeres i de fleste retninger.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger