De store dekkene griper godt i den løse skogsbunnen, og firehjulstrekk med reduksjonsgear sørger for at de 125 hestekreftene fra den 2,7 liters store motoren fordeles jevnt og presist til underlaget.Sammen med bilens andre egenskaper, gjør kjøreopplevelsen i Terrano II til litt spesiell følelse. Du sitter høyt, har god oversikt over trafikkbildet i en bil som virker mindre ute på veien enn det den i virkeligheten er.
Drivverket er det med andre ord ikke noe galt med; motoren er sterk, automatgearet sjalter presist, firehjulsdriften er lett å legge inn og drivlinjen virker tight.
Mindre enn det den er
Problemene oppstår egentlig ikke før du flytter gearvelgeren over i "R" og gir gass, først da ser du hvor mye sikt et skarve reservehjul kan okkupere. Og når vi først diskuterer oversiktlighet, er det vel ingen som blir overrasket over å få vite at også førermiljøet oppfyller alle krav til oversiktlighet; brytere, knapper og instrumenter - alle er de lette å finne, enkle å betjene og lette å lese.
Nissan Terrano II leveres i kort og lang versjon, "special version" og den mer jordnære SR-utgaven. Vår bil var den lengste, og med den mest omfattende utstyrspakken. Det betyr klimaanlegg, skinn, blokkeringsfrie bremser og noen plastbiter som skal minne om tre som var innfelt i dashbordet. Vår Terrano var med andre ord en luksuriøs affære, men den hadde enkelte svakheter hva gjelder komforten.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger