Hele prøvekjøringen

Ved første øyekast og etter en kort prøvetur, minner ikke Primera GT mye om en bil i GT-klassen. Men venn deg til bilen, la den få jobbe med svingete veier og opplevelsen blir en helt annen. Primera GT er en milsluker av rang - rett og slett en kjøremaskin av dimensjoner!

Publisert

Etter en kort prøvekjøring av Primera GT blir man overrasket over hvor lavmælt og rolig bilen er. Hadde det ikke vært for bøttesetene og interiøret med detaljer av børstet aluminium, kunne man fristes til å tro at dette var en helt ordinær familiebil.

Men det er det ikke, langt ifra! Gi Primeraen en nesten hvilken som helst utfordring, og bilen svarer deg med en gang. Det går lang tid mellom hver gang vi prøvekjører biler som er så direkte i responsen og som gir så gode tilbakemeldinger om det som skjer på veien, som det Nissan Primera GT gjør. Og gi Nissan Primera GT en svingete vei, og bilen gir deg tilbake en nydelig kjøretur!

Diskret sportslig

Utvendig er det i første rekke hekkspoileren som avslører at det er noe mer med Primera GT enn de andre bilene i modellfamilien. Ser man nøyere etter, vil man også oppdage en liten frontspoiler, og at bilen er senket.

Innvendig er det sportssetene som understreker GT-følelsen. Setene gir meget god støtte alle veier, uten at man føler seg klaustrofobisk fastspent. I tillegg har Nissan strødd rundt noen detaljer i børstet aluminium - det liver opp det ellers nokså triste interiøret i bilen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer