Hele prøvekjøringen

I Renault Kangoo har plassen vært viktigere enn status. Men den har ikke vært viktigere enn prisen, derfor får du enormt mye plass for relativt lite penger i franskmannen.

Publisert

Renault Kangoo har lite til felles med dette merkelige dyret som hopper rundt på den andre siden av kloden med en lomme på magen, men det de har felles, er plass. For mens kenguruen oppbevarer ungen i en rommelig pose på magen, oppbevarer Kangoo sine passasjerer i et rommelig karosseri.

Ingen skjønnhet

Derfor ser ikke Kangoo ut som andre biler. Mest av alt likner den på en krysning mellom person og varebil, og er det plass du er ute etter å skape, er oppskriften genial. For trenger du mer plass enn hva Kangoo greier å levere må du vurdere buss. Selv tre voksne glir enkelt inn i baksetet, men sitter du innerst må du ta din plass i køen når du skal ut - dersom du ikke er villig til å begynne å klatre over de to andre. Kangoo har nemlig bare én dør til baksetet, og den er plassert på bilens høyre side.

Når prestisje ikke teller

Kjøper du en Kangoo, er du ikke så opptatt av hva andre mener om ditt bilkjøp. For når Renault greier å selge bilen til snaue 160.000 kroner, må innsparingen komme noen steder. I Kangoo kan du derfor glemme eksklusive stoffer og myk plastikk, dashbordet er av den hardeste og billigste plast, og utilslørt karosseri lyser imot deg - og hvordan det kommer til å se ut etter noen års bruk kan vel de fleste tenke seg..

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.