Og da mener vi ingenting negativt, tvert imot. Vi må nemlig skule til produsentene av tunge britiske luksusbiler for å finne noen som er tilnærmet like konservative med hensyn til produktutvikling som det Subaru er. I en verden av rekkefirere tviholder de på sine løsninger - boxermotor og firehjulstrekk.
Designmessig har heller ikke Impreza endret seg nevneverdig i løpet av de siste 5 årene, jeg la bare merke til at interiøret hadde fått en forsiktig oppgradering siden jeg sist satte meg bak rattet i en slik bil for et års tid siden. Og den riktige følelsen av kvalitet og kompakhet slo mot meg dengang som nå.
Evolusjon heller enn revolusjon
Med den forsiktige og beskjedne produktutviklingen Subaru forfekter er det lett å sette "Gubbe"-stempel på bilmerket. Forbinder man det med noe negativt, går man glipp av mye.
Den neste endringen Subaru hadde gjort la jeg også fort merke til. Effekt-uttaket på bilen har nemlig ikke vært særlig imponerende, toliteren har ikke ytet mer enn 100 hk. Når er effekten jaget opp i 115 hk, uten at det høres ut som om motoren lider særlig under det. Den lille oppgraderingen har imidlertid sørget for at Subaruen nå har et frekt lite fraspark, snarere enn å være "akkurat tilstrekkelig".
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger