For noen god "Nummer 1"-bil vil den neppe være for særlig mange - til det er bilens egenskaper alt for rettet inn mot å være praktisk i byen. Så til de grader faktisk, at å bruke den til langkjøring kan være en pinsel, særlig for de som har lange bein.
Men i byen er den nærmest perfekt. Bilen er 3,4 meter kort, svært oversiktlig og dermed manøvrerbar i særklasse. På vår testbil med firehjulstrekk satt det en 1,2-liters motor med 70 hk, som dessuten er mer enn tilstrekkelig for at bilen skal holde følge med annen trafikk i byen.
Fiskepudding
De høye, korte bybilene blir - på grunn av sitt utseende - ofte kalt "fiskepuddinger". Men "Fiskebolle-bokser" kunne vært like dekkende, siden hermetikkboksene er laget av metall som ikke akkurat er kjent for å være stivt og hardt.
Selv om Suzuki Wagon faktisk er komfortabel å kjøre og overraskende støysvak, får man likevel ikke den store følelsen av kvalitet. Det skjer særlig i forbindelse med åpning og lukking av dører, samt når man tyner den lille motoren maksimalt på turtall. Da virker bilen rett og slett billig, uten at den nødvendigvis er det.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger