Porsche har definitivt fått til det aller meste med Boxster. Den har det rette utseendet, den rette låten, kjøreegenskaper i særklasse og et magesug som få andre biler kan stille opp med. Men smaker det, så koster det - spørsmålet er om det smaker godt nok til å forsvare prislappen på tett oppunder 600.000 kroner.
I standrad utgave koster Boxsteren 574.500 kroner, men de aller fleste ønsker å legge til noe utstyr. Vår testbil hadde en såkalt "Tech-Art" pakke, som etter vår mening er grundig "overkill" av en lekker bil. Pakken består blant annet av perforerte pedaler i børstet aluminium, og en hekkspoiler som muligens har noe for seg når man kjører i 240 km/t på Autobahn, men som under norske forhold ikke har annen funksjon enn at den ødelegger et flott design.
En, to, tre, kjør!
Vi hadde heldigvis flaks med været denne klare høstdagen, og dermed var øvelse 1 på testturen opplagt; få ned kalesjen! Stort enkelere enn i Boxster kan det ikke gjøres - Dra ned en spak midt over dashbordet, trykk på en knapp, la elektromotoren jobbe i et par sekunder og voila! Da er til og med kalesjen skjult av et deksel - du slipper å gå ut av bilen for å legge på en skinnremse eller lignende for å å skjule kalesjen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger