Hyundai Coupe er historien om bilen som forandret seg fra å være dypt hatet til å bli høyt elsket. Vi kan ikke legge skjul på at de første kilometerne bak rattet i den hittil sportsligste koreaneren ikke var blant de mest hyggelige.
Vandrer
Transportetappene ut av Oslo er motorvei. Å si at kjemien mellom bil og vei ikke stemte er en underdrivelse. Spesielt på gammel og sporete vei var det ille. Som en sporvogn fulgte Hyundaien de oppkjørte rennene i veibanen. Frem og tilbake, opp og ned, hele tiden måtte bilen gjetes. En død styring rundt midtposisjonen gjorde ikke saken noe bedre.
Motor med trøkk
Etter å ha pint oss gjennom nesten seks mil med motorvei orket vi ikke mer. Veien ble heller lagt til svingete småveier i nærheten av Oslofjorden. På vår første dag ble vi heller ikke dus her. Selv om motoren gir plenty med trøkk, og setene holder deg på plass som om du skulle sitte i en skrustikke, greide vi ikke å finne rytmen. Bilen virket ullen og lite villig til å formidle til føreren hva den drev med.
Det var ikke mange høye tanker som svirret rundt oppe i hodene våre når bilen ble låst inn i garasjen den kvelden.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger