Det er nemlig ikke mye som står mellom undertegnede og adjektivet fortreffelig når Chrysler Voyager skal presenteres. Bilen har nemlig det meste hjertet begjærer ABS-bremser, skinnseter, lettmetallfelger, og alt annet man kan ønske av komfort- og jåleutstyr. Dessuten har den plass i massevis - den er faktisk en av de få flerbruksbilene som faktisk er brukbart anvendelig selv om alle setene er på plass.
Men i en slik toppmodell har nok mange forventninger om at bilen også skal kunne holde følge med trafikken i de fleste situasjoner. Det gjør jo forsåvidt denne bilen også, men i enkelte situasjoner er det helt klart at bilen er undermotorisert. I lange oppoverbakker, forbikjøringer og andre øvelser som krever effekt og dreiemoment havner vår testbil langt bak hovedfeltet.
I minste laget
Det er kanskje ikke så rart. 133 hk og 178 Nm (på høyt turtall) er mer enn nok i en Neon, tilstrekkelig i en Stratus, men for lite til å gi en Voyager med egenvekt på over 1600 nok skyv i pressende situasjoner. At komfortkarakteren ikke blir høyest skyldes nettopp dette bilen er så komfortabel som få den, hadde det ikke vært for at man måtte bruke gearspaken så ofte og tyne bilen på så høye turtall som man faktisk må.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger