Hører jeg en australier snakke om outback skjønner jeg at han snakker om ørkenen eller villmarken. Står det Outback på en Subaru skjønner jeg ingen ting.For her har Subaru tatt utgangspunkt i den grommeste Legacyen de produserer. De har gitt den mer bakkeklaring og større hjul for at bilen lettere kan forsere ulendt terreng. Deretter har de integrert de største tåkelysene jeg noen sinne har sett, inn i støtfangeren på bilen.
Brukbar i terrenget
Resultatet er en bil som ser ut som om den er klar til å forsere en hvilken som helst terrengløype, samtidig som det er en personbil.Og bilen er dugende i terrenget den, en liten tur opp en tømmervei, som var i langt dårligere forfatning enn jeg håpet på, beviste det. Riktignok har ikke Subaru utstyrt Legacy Outback med reduksjonsgear. Men det skal allikevel mye til før bilen stopper.
Ute på landeveien oppfatter jeg bilen som komfortabel. Setene er gode og plassen er bra. Noe støy å snakke om er det egentlig heller ikke, bortsett fra noe veistøy som slapp inn fra de bakre hjulkassene et vanlig fenomen i stasjonsvogner, som dessuten blir forsterket i en varebil der baksetene er fjernet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger