Kia Credos tilhører på ingen måte eliten hva gjelder tekniske nyvinninger, her er det meste av teknikken både gammel og kjent. Og det må den være, siden noe av målsetningen med bilen var å lage en storbil som ikke kostet allverden. Akkurat det har også Kia greid med Credos. For når transportvoksen er vasket av og skiltene skrudd på, koster bilen 209.000 kroner, en business versjon finnes også - til 199.900 kroner.
God plass bak
Hvor rommelig Credos egentlig er merker man ikke før man setter seg i baksetet. Antakelig er det ikke noen i klassen som kan hamle opp med Kia på dette punktet. Benplassen er ikke mindre enn imponerende, her får selv de lengste ben plass å boltre seg på. Bredden i baksetet er også bra. Tre voksne vil ikke ha de store plassproblemene. Men personer som rager over 1.85 vil slite med litt lav takhøyde, og setene greier ikke å by på den beste sittekomforten - heller ikke foran.
Myk fjæring
Men om ikke setene er komfortable så er i alle fall understellet komfortabelt avstemt. Det filtrerer effektivt bort de fleste ujevnheter det måtte møte på sin vei langs det norske vegnettet. At understellet er komfortabelt mykt trenger ikke bare å være positivt. For på norske vinterveger, hvor dekket er snø og is, kan Credos være en håndfull. Slipper du gassen i en sving er sjansene store for at bakenden slipper taket, og da kan man lett få hendene fulle av ratt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger