Den koreanske bilfabrikken hevder at Lanos er den første bilen de har konstruert helt på egenhånd. At de har brukt 30 måneder fra de første skissene ble tegnet og til den første bilen rullet ut i friluft, bør borge for at det ikke har slurvet med noe. Men litt har koreanerne jukset, designet er ført i pennen av italienske ItalDesign. Det betyr avrundede kurver og få skarpe kanter. Men selv om bilen er fri for skarpe kanter, misliker understellet slike.
"I opprørt sjø"
For ute på den smale og litt slitte landevei merker man at man er ute og kjører bil. Det rister, og det er ikke mange ujevnheter hjulene passerer som ikke blir sendt rett inn i kupeen. Lange ujevnheter, som telehiv, er heller ikke noe bedre. Følelsen minner litt om å kjøre båt i opprørt sjø. Den lille bilen hiver og krenger på seg, men uten at det går merkbart ut over sporsikkerheten.Sporet følger bilen også når man bråbremser, selv med låste hjul går ferden rett frem.
ABS-bremser burde vært standard
Bilen burde hadde hatt ABS-bremser som standard. Ønsker du det plusser Daewoo forhandleren ytterligere 6.600 kroner på regningen, det er nok allikevel en lur investering. For bremsene som leveres som standard er vanskelige å dosere, har du først låst hjulene må du slippe mye opp før hjulene igjen begynner å rulle. Det taper du kritiske metere på når det virkelig gjelder.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger