Men at Range Rover 4.6 HSE er britisk stil på sitt aller beste, er det ingen tvil om. Skinnsetene, treinteriøret - alle de solide detaljene vitner om at det er et skikkelig håndtverk som ligger bak produktet. Den store Range Roveren har også et snev av sportsbil i seg, den summende og råsterke V-8'eren på 4,6 liter sørger for å flytte rett over 2 tonn britisk stål, skinn og treverk fra 0 - 100 km/t på rett under 10 sekunder.
Motoren er forøvrig den samme som sto i TVR Griffith 500 som vi testet tidligere i år - men det er altså TVR som har lånt motor fra Rover - ikke omvendt.
En skikkelig skute
For noen år siden var ikke undertegnede i tvil - en Range Rover 4,6 HSE var den aller beste av de store, tunge, ekslusive terrengbilene. Men nå melder tvilen seg. De nærmeste konkurrentene har utviklet svært gode biler som Nissan Patrol i ny uniform og ikke minst den nye LandCruiser 100 .
Her kan du lese vår sammenlikningstest av Range Rover 4.6 HSE mot Toyota LandCruiser 100
En beinhard test i terrenget vil kanskje vise at briten fortsatt har et overtak utenfor allfarvei - for det er ingen tvil om at Range Roveren kommer seg frem nærmest overalt - men når det kommer til landeveiskjøring har tiden løpt fra briten.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger