Helt ny Cayenne GTS

Den giftgrønne fargen lyver - delvis. Ser man nøye etter, er ikke dette kledelig miljøgrønt...

Helt ny Cayenne GTS
Publisert
Sist oppdatert

Ny Cayenne. Vel, ikke ny modell da, men en ny GTS, den hittil manglende versjonen i Cayenne-rekken som ble minneverdig lansert i april 2010. Minneverdig fordi det var da askeskyen herjet over Europa og vi ble nødt til å kjøre nonstop fra Oslo til Leipzig i... nettopp, en Cayenne GTS (men av forrige generasjon), for å få prøvekjørt nykommeren før de fleste andre.

Splitter ny GTS

Det er derfor med glede vi ser at også GTS-versjonen kommer i fullstendig fornyet utgave. Vi husker nemlig plassen i baksetet på forgjengeren som noe trang for langturer, og vet at denne er forbedret i nykommeren.

Men ikke bare det. Det dreier seg her om en fullt ut ny og bedre Cayenne GTS.

Les vår test av forrige generasjon GTS her!

Frir til entusiaster

Det kan i utgangspunktet se ut som om GTS bare har som funksjon å fylle tomrommet mellom Cayenne S (4.8 V8/400 hk) og Cayenne Turbo (4.8 V8 turbo/500 hk), men Porsche forsikrer oss om at det ikke er tilfellet. GTS er nemlig den versjonen som har som misjon å gjøre den store, tunge og for å være ærlig noe klumpete SUV-en, så sportslig som mulig. Bilen som har størst sjanse til å gjenforenes med furtende Porsche-purister som synes Cayenne som SUV strider mot alt Porsche, sportsbilmerket, står for.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer