Før var det veldig lett å skille mellom de som skulle kjøre fort på bane for å plukke sekunder, de som hadde kofferten full av bilpleie-produkter på vei til utstillingsplass og de som bare hadde kjøpt bil for å kose seg med blårøyk fra innerhjul.
Dette bildet er ikke så tydelig nyansert lenger. Man kjører gjerne en utstillingsbil på bane for å plukke sekunder, spinne og kose seg – og man stiller gjerne ut sin banebil. Det hele flyter sammen!
Se på Henrik Nøstdal. Joda – han stiller med en blankpolert bil, men dette er en BMW M4. Og den kan like gjerne bite fra seg på banen.
Naboguttens førstebil – plutselig på utstillingsplass
Første gang vi så en bil med luftunderstell i levende live, var på en eldre, ganske billig bil som man hadde kappet og sveiset, bannet og steika for å få understellet til å passe. Det var ikke så nøye liksom, for om det gikk til skauen, ble det ikke det helt store innhugget på familiebudsjettet likevel.
Trenden tok helt fyr her i Norge – selv om det var en gammel greie i statene, og man så flere og flere biler rundt om i miljøet som hadde montert understell som tillot å heve og senke bilen etter behov.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger