Hyundai benytter seg av en markedsføringsstrategi som brer stadig mer om seg forut for lanseringen av nye modeller. Nett-alderen medfører at nyhetenes levetid blir stadig kortere, så for å holde publikumsinteressen oppe slippes informasjon og bilder gradvis i form av små "drypp", såkalte teasere. Når det gjelder Tucson-etterfølgeren ix35 startet det med visningen av konseptet ixonic i mars, noe som ble oppfulgt av en noe outrert skisse som nylig ble sendt ut til pressen.
Men nå er bildet av den ferdige bilen altså offisielt.
Spenstigere Tucson-erstatter
I 2005 lanserte Hyundai sin konkurrent til Toyota RAV4, Tucson. Den delte plattform med personbilen Elantra og søstermodellen fra Kia, Sportage. Sammen med den noe større Santa Fe og den mer marginale og rustikke Terracan, har SUV-modellene hjulpet Hyundai til å oppnå den relativt gode fremgangen i markedet, spesielt i Europa.
Tucson har solgt bra
Tucson hadde en god stund bra med suksess her i landet, særlig da den kunne tilbys med kombinasjonen diesel og automat - riktig nok ingen spreking, men etterspørselen var der. Da Hyundai introduserte en ny og kraftigere diesel forsvant automaten - og en god del kunder. Modellens karrière har vært relativt diskret den senere tiden - i første halvdel av 2009 har 69 eksemplarer blitt registrert. I Europa har salget av Tucson vært oppe i 62.000 eksemplarer i året.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger