- Ooops, tenkte vi. Allerede nesten syv år siden ...? Jada, det var i 2012 vi kjørte generasjon fire av Renault Clio for første gang.
Med andre ord: Det er på tide med en helt ny modell - som etterfølger det som har vært Europas mestselgende bil i B-segmentet, helt siden 2013. I fjor og året før var den også den nest mest solgte bilmodellen i Europa, etter VW Golf!
I Norge har imidlertid salget dabbet kraftig av de siste par årene - hos oss er det elbilen Zoe - som for øvrig nå kommer i kraftig fornyet utførelse - som er Renaults toppselger.
Design-evolusjon
Uansett: Nye Clio har definitivt noe å leve opp til. Og: Den må nødvendigvis ta et steg inn i den nye realiteten som, i stadig økende takt, gjør seg gjeldende i bilverdenen. Vi snakker selvsagt om elektrifisering.
Det kommer vi tilbake til. Først noen ord om design. Laurens van den Acker, som er designsjef for Renault på konsernnivå, har etter vår mening løftet den franske produsenten betydelig når det gjelder det utseendemessige, noe som igjen har hatt positiv effekt på merkevaren.
Det har utvilsomt også bidratt til suksessen til femte generasjon Clio - bilens utseende blir nemlig godt mottatt av publikum.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger