Audi er aktive på verdens største messe for forbrukerelektronikk, CES, i Las Vegas. Nylig kunne vi for eksempel fortelle at de viste sine nye laser-hovedlykter på konseptbilen Audi Sport quattro.
Grensesnittet i Audis informasjons- og kommunikasjonssystemer kalles MMI («Man-machine interface»), og er velkjent for enhver som har kjørt en av Audis modeller de siste årene. Det betjenes, som i-Drive hos BMW og Comand hos Mercedes, med et dreiehjul i konsollen.
Tesla introduserte på sin side en fullstendig berøringsbasert, nettbrett-lignende skjermløsning i fjor. Vår test av den kan du lese her.
Kombinert skjerm og instrumentpanel
Den største nyheten i Audi TT, som leseren sikkert alt har lagt merke til, er at den sentrale skjermen har forsvunnet og er erstattet av et digitalt og høyoppløselig display i førerens synsfelt bak rattet.
Her vises eksempelvis kartet i navigasjonsfunksjonen, men også digitalt speedometer, turteller og øvrig informasjon.
Her er Audis kommende mini-SUV, Q1
4G og internett
Audi kaller den nye løsningen "den virtuelle cockpiten". Premium-produsenten fra Ingolstadt har lenge vist at de er på hugget når det gjelder å innføre aktuell teknologi i bilene sine. Således har de allerede en god stund benyttet Google Earth og Google Street View som kartverk for navigasjon, og lanserte også som verdens første bilprodusent internettoppkobling med 4G-hastighet.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger