Herlig kabriolet fra Audi

Audi A5 Cabriolet fremstår som en vinner og tar innersvingen på både BMWs, Saabs og Volvos alternativer. Bare så synd den ikke kommer med rimeligere motoralternativer.

Herlig kabriolet fra Audi
Publisert
Sist oppdatert

Audi A5 Cabriolet, som erstatter den utgåtte A4 Cabriolet, er tilgjengelig med en rekke motoralternativer. Det som er så synd, er at de fleste av disse er såpass heftige at de utløser svært høye bilavgifter her i landet. Selv de to rimeligste variantene, dieselutgaven 2.0 TDI med 170 hestekrefter og bensinutgaven 2.0 TFSI med 180, ender opp på godt over en halv million kroner. Og da snakker vi om grunnprisen, som ikke inkluderer frakt- og leveringsomkostninger, vinterdekk, skinnseter og så videre. Det betyr at du som drømmer om en A5 Cabriolet i praksis må belage deg på å punge ut med minst 600.000 kroner.

Er du opptatt av firehjulsdrift, eller quattro som det heter i Ingolstadt, må du være enda mer velstående. Rimeligste firehjulsdrevne utgave er nemlig 2.0 TFSI quattro med 211 hestekrefter. Denne starter på 727.000 kroner.

538.000 kr

I motsetning til utgåtte A4 Cabriolet, som var tilgjengelig med 140-hesters dieselmotor og hadde innstegspris på 473.000 kroner, starter A5 Cabriolet på 524.000 kroner. Under panseret finner du da en 2,0 liter stor firesylindret common rail-motor som produserer 170 hestekrefter og 350 newtonmeter. Denne er imidlertid kun tilgjengelig med manuell girkasse.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.