Honda CR-V fornyes

Fronten er forsiktig retusjert, men det viktigste for norske kunder er nok at bilen nå kommer med kombinasjonen diesel og automat.

Etter facelift
Etter facelift Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Ja, annen generasjon Honda CR-V, en av Norges favoritt-SUVer, har nådd livets middagshøyde. Som de fleste andre folke-SUVene har salget gått betydelig ned i forhold til i fjor, men bilen er fortsatt populær i Norge, og hittil i år er tross alt over tusen eksemplarer blitt solgt her i landet.

Diskret facelift

Nå får den en ansiktsløftning, og vi har fått tak i et bilde fra japansk markedsdokumentasjon som viser hvordan den nye fronten ser ut. Endringene er diskrete som man kan se, men det er også en oppgradering på gang når det gjelder utstyr.

Kraftig oppgradert drivlinje

Kanskje mest interessant i det norske markedet er at CR-V, som allerede hadde en meget god dieselmotor, nå får den oppgraderte 2,2-liters dieselmotoren med 150 hestekrefter som sitter i Accord. Denne vil kunne kombineres med automatgir, noe som passer spesielt bra for nordmenn - som i større grad enn de fleste andre ikke gidder å gire selv, selv om det koster både penger, forurensning og reduserte ytelser. (Heldigvis blir automatgirkassene, særlig de med dobbelkløtsj eller de kontinuerlig variable, stadig mer energieffektive).

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.