Honda FR-V for enebarn

Med tre seter i første rad kan enebarn nyte plassen mellom mor og far, slåsskampen om den plassen i en søskenflokk orker vi ikke en gang å tenke på.

Publisert
Sist oppdatert

I Norge har vi ennå ikke fått kjenne ordentlig på denne seteløsningen. Den har vært å finne i Fiat Multipla, men den har ikke vært så lett å få tak i. De som kjørere kassebiler er vant til tre seter foran, og det er ikke tvil om at det er en trivelig måte å reise sammen på.

Det midterste setet foran er utstyrt med fester for barneseter, og kan skyves noen desimeter lengre bak enn de to andre. På den måten oppnås ekstra sikkerhet ved at barnet blir sittende langt fra vinduer, dører og tak.

Seks er nok

Honda mener det holder med seks seter, og det er mange fordeler med en slik løsning. Bagasjerommet er stort selv med alle plassen i bruk, og du slipper å bære rundt på tunge seter. De tre individuelle setene i andre seterad folder seg pent sammen og danner et flatt bagasjeromsgulv. Ryggen på midtsetet foran kan også felles frem, og danner da et bord mellom forsetene. Dette setet er også utstyrt med en skuff i underkant.

Basert på CR-V

FR-V er bygget på plattformen til den lille SUVen Honda CR-V. På bildene ser det ut som Honda har utnyttet fraværet av en tredje seterad til å lage en bil med litt mindre kassebilaktige former enn konkurrentene. FR-V skal kjempe mot biler som Volkswagen Touran og Toyota Corolla Verso.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer