For alle som digger VW Transporter, Coach, Synchro, pick-ups og i særdeleshet dobbelkabineren, betyr TRISTAR noe spesielt. Den sære forhøyede og ekstra offroadbaserte dobbeltkabineren med masse utstyr, er blant de mest ettertraktede blant samlerne av den såkalte T3-folkevognbussen.
Sjekk også: Mercedes C-klasse testet til terningkast fem og C-klasse stasjonsvogn til terningkast fem
I anledningen trettiårsjubileet for konseptbilen Syncro presenterer Volkswagen nyttekjøretøy nå TRISTAR. I den har de hentet de beste løsningene fra dagens T-modellserie, og mange hint fra tidligere tider.
VW California er tvers igjennom smart.
Konseptbilen Volkswagen TRISTAR har premiere på IAA i Frankfurt.
Ekstra bakkeklaring
For å sikre bra fremkommelighet har pickupen kort akselavstand, permanent firehjulstrekk med mekanisk differensialsperre på bakakselen og 30 millimeter ekstra bakkeklaring og gjørme- og terrenghjul. Ekstra vinsj er også integrert i fronten.

TRISTAR har hentet terrengegenskapene herfra
Designerne har også utviklet et nytt, men fortsatt gjenkjennelig design med skarpe linjer. LED-hovedlys og hele arkitekturen i fronten er endret for å gi bilen et mer kraftfullt inntrykk.
Vi har testet spesialutgaven av Amarok

Også innvendig er bilen futuristisk med et dashbord som minner om T3 Transporter med sin form og enkle funksjonalitet.
Egen espressomaskin
Lasten kan fordeles på to nivåer, slik de gamle pickupene kunne, blant annet i en romslig, støvtett og vanntett skuff. Interiøret har også en 20-tommers skjerm med den nyeste teknologien for videokonferanse, som sammen med svingbare seter gjør denne bilen til det perfekte stedet å arrangere møter.
TRISTAR har til og med en egen espressomaskin installert.

Er det noe vi savner, er det en real femseter med fire dører, gjerne der de bakerste er «skjult», slik de er på de fleste pickups i dag.
